אסתטיקהקוסמטיקה

קוסמטיקה טבעית – מה שבין השורות והאותיות הקטנות

מהי בעצם קוסמטיקה טבעית ומה נשיג מהשימוש במוצריה? במה שונה קוסמטיקה טבעית מקוסמטיקה כימיקלית? כל האותיות הקטנות והפרמטרים שהציבור חייב לדעת.

Booking.com

קוסמטיקה טבעית או קוסמטיקה אורגנית – בואו נדבר על זה. הרבה מאתנו מכירים את המושג ושם זה נגמר. במה היא בעצם מועילה ושונה? בשנים האחרונות מתרחשת מגמת עלייה עולמית של שימוש במוצרים טבעיים במגוון תחומים בין אם זה באוכל, אופנה וכן – גם במוצרים שנועדו לטיפוח הגוף והפנים.

קוסמטיקה טבעית, קוסמטיקה אורגנית וקוסמטיקה בריאה. מושגים אלו נכנסים ויוצאים מחיינו כסוג של "טרנד" בתקופות שונות. יש תקופות בהן המודעות לגבי קוסמטיקה בריאה עולה וצפה על המסכים סביבנו ויש תקופות בהן המודעות יורדת. אז מה בעצם קבע ועדיין קובע האם נצא מהבית בכדי להתחדש בקוסמטיקה בריאה? התשובה מורכבת משתי פרמטרים: הראשון הוא שיווק אגרסיבי על חשבון המוצרים הקוסמטיים המכילים חומרים כימיים והשני הוא הציבור. קראתם נכון, הפרמטר השני הוא אנחנו.

אז מה הכוונה "אנחנו"? לפני שנים רבות בארה"ב התאגדו מספר קבוצות אשר החליטו להוביל בתחום ולהגביר את המודעות לגבי קוסמטיקה נקייה, חשוב לציין שבמדינת ארה"ב הפיקוח על המוצרים פחות נוקשה בארץ. הקבוצות החליטו לחולל שינוי בציבור, וכך עשו. הם התחילו לפרסם רשימות של רכיבים מומלצים בעיניהם וכמובן מנגד את הרכיבים האסורים. עם הזמן הצטרפו המוני אנשים לקבוצות אלו והם קיבלו כוח רב ובעצם הובילו דעת קהל. עד כדי כך שהיצרנים בעצמם התחילו לעקוב אחר קבוצות אלו ולפעול ממש על פיהם. כך נולדו המושגים שכולנו כיום מכירים – קוסמטיקה טבעית וקוסמטיקה אורגנית.

השאלה הנשאלת ביותר בתחום הקוסמטיקה הטבעית היא "האם קיים מושג כזה קוסמטיקה בריאה?" אז התשובה היא כן. זה אפשרי כשרוכשים את הידע הנכון ושמים לב אליו. תחילה, נסביר דווקא מהם הרכיבים הכימיקלים הנמצאים במוצרי קוסמטיקה אשר מהם עדיף להימנע. רובנו ניתקל במוצרים קוסמטיים מספר פעמים ביום בין אם זה קרם פנים או קרם לחות ועד לשמפו ומוצרי דאודורנט למיניהם.

אז מה טוב לנו ומה פחות? 

המודעות לחשיבות אורח חיים בריא ופעיל חלחלה לתחומי המזון, הספורט וגם לתחום הקוסמטיקה. לא מעט אנשים הבינו כי המוצרים הבסיסיים בה הם משתמשים מידי יום, כמו דיאודורנט וקרם גוף כוללים לא מעט חומרים אשר עלולים להזיק בטווח הארוך (והקרוב). אימוץ קוסמטיקה טבעית, כזו החפה מכימיקלים ומבוססת על רכיבים נקיים, נחשבת אף יותר אקולוגית. כיום, המגוון של מוצרים כאלה הוא רחב, נגיש וכולל יתרונות נוספים. בין החברות שמציעות מוצרים בתחום: לבנדר.

בשנים האחרונות, עם המודעות ההולכת וגוברת לכימיקלים המסוכנים שקיימים ברוב מוצרי הטיפוח שכולנו צורכים באופן תדיר, אנשים רבים בוחרים לעשות שימוש במוצרים המבוססים על טהרת הטבע. טלי מצליח, הבעלים של חברת הקוסמטיקה המובילה "לבנדר קוסמטיקה טבעית", מסבירה מעט על המגמה ועל הצורך ברתימת הטבע לאורח החיים שלנו, תוך הפחתת השימוש במוצרים מתועשים אשר מזיקים לבריאות העור והגוף שלנו.

אין ספק כי ככל שעוברות השנים, אנו מגלים את כוחו של הטבע ואת היכולת שלו לסייע לנו במגוון של תחומים שונים, כאשר הבולט שבהם הוא תחום הטיפוח. בשנים האחרונות, נראה כי ישנה מגמה גוברת לשמור על כדור הארץ שלנו, כמו גם לשמור על גופנו מפני מגוון של כימיקלים מזיקים, שאנו חשופים להם על בסיס יומיומי. שלי גלזברג כהן, מייסדת חברת הקוסמטיקה הטבעית simee via nature, שמה לעצמה למטרה לעשות בדיוק את זה: לייצר מוצרים טבעיים ואיכותיים, אשר יטיבו לא רק עם הסביבה, אלא גם ובעיקר עם הגוף.

Booking.com

אז איך לבחור מוצרי קוסמטיקה שיהיו טובים לנו לעור?

כל חברה יש לה את הייחודיות של המוצר שהיא מייצרת, זה מתחיל מהשם של החברה עד המרכיב הייחודי שנותן את השינוי מכל שאר החברות המתחרות כאשר אנו בוחרים מוצרי טיפוח טבעיים יש לשים לב למספר דברים חשובים:

ישראל ידועה בתור מדינה אשר מחזיקה המון חברות קוסמטיקה בעיקר טבעיות ישראל היא מעצמת קוסמטיקה ידועה ובהחלט לנו יש יתרון במרכיבים ובמוצרים שלא ניתן למצוא בשום מקום בעולם כגון המינרלים שיש בים המלח. כמובן שלכל חברה יש את העקרונות והייחודיות שלה.

 שימו לב למספר דברים חשובים לפני בחירת הקוסמטיקה הטבעית שלכם.

  1. שם החברה זהו השם אשר מחזיק את החברה ואת האדם שעומד מאחורי המוצר שהוא מייצר לקהל גדול והאיכות כמובן.
  2. כמו בכל מוצרי קוסמטיקה יש גם סדרות משויכים לרוב לכל המוצרים של חברות הקוסמטיקה יש סדרות והם לא מופעים כמוצרים בודדים אלה אם כן זה מהדורה מוגבלת זה יכול לספר הרבה על המוצר אותו אנו רוכשים ועל מהות המוצר, כמו למשל סדרות אנטי אייג'ינג או סדרת תינוקות מיוחדת או מוצרים שהם רק לגוף או רק לשיער. מוצר שאינו משויך לסדרה מסוימת לא יכול להעביר לנו הקונים למה בעצם הוא מיועד להבדיל ממוצר אשר משויך לסדרה כלשהי ומסביר לנו בדיוק את השימוש בו.
  3. שם המוצר הוא לא שלב פחות חשוב מכל השאר לא כל קרם הוא קרם אמתי למרות שיש כאלה שנראים כמו קרם לכל מוצר חייב להיות אופן שימוש למשל קרם לכהויות עניים לטיפול רק לפני השינה למה ? כי אסור להיחשף עם הקרם לאור השמש כמו קרם לחות רגיל למשל.
  4. חוץ מאופן השימוש חייב לדעת לאיזה סוג עור המוצר מתאים למשל אנחנו כבני אדם לכל אחד מאתנו יש עור פנים שונה מהשני יש שומני, יבש, פגום, וכדומה. אם למשל העור פנים הוא יבש יש להשתמש בתכשירים שהם עם לחות טיפה יותר מוגברת מקרם על בסיס מים אשר מתאים לעור פנים שומני.
  5. כמו שאנו בוחרים את המוצר לעור הפנים או לגוף שלנו לפי סוג העור ככה הגיל משחק כאן תפקיד מאוד גדול לכן בחרו את המוצר אשר מצוין עליו את הגיל שבו רצוי להשתמש עם את בשנות ה20 שלך אל תבחרי לך קרם אנטי אייג'ינג המיועד ל55 פלוס הוא אינו מתאים לך ובהחלט לא ייתן לעור שלך את המענה לטיפול לו את זקוקה.
  6. מוצרי קוסמטיקה נשארים על עור הפנים שלנו ליום שלם, ושעות ארוכות לכן מאוד חשוב שתהיה נוחות מרבית עם המוצר אתו את משתמשת שללא יהיה יבש מידי וייבש את עור הפנים שלך במהלך היום וככה גם האיפור לא ישב טוב על עור הפנים במהלך וככה גם להפך לא שומני מידי אשר בהחלט לא ישאיר את האיפור להרבה שעות עמיד על הפנים שלך לבחור בחוכמה ידע הוא כוח גם בטיפוח.
  7. לפני הכל בדקי את הרישיון של המוצר הוא חייב להיות ברישיון משרד הבריאות עם חותמת אחרת אסור להשתמש במוצרים על פי החוק.
  8. יש המון מוצרים שהשימוש בהם הולך טוב עם עוד מוצר ויחד זה נותן תוצאה טובה יותר ממוצר יחיד אותו קניתם עבור עצמכם למשל קרם לחות וסרום לפנים זה שילוב מנצח לעור הפנים שלך מומלץ מאוד להבין ולקרוא איזה מוצרים הולכים טוב יחד על מנת לקבל תוצאה טובה יותר.

למה לא צריך לשים לב כאשר בוחרים מוצרי טיפוח?

1. מחיר 

2. אריזה 

3. גודל 

4. מותג

5. פרסומות 

אלה הם בהחלט האלמנטים הפחות חשובים עבור העור שלך צרי קשר עם קוסמטיקאית אשר תתאים עבורך ועבור העור שלך את הכי טוב מהידע והלמידה שלה וככה תדעי בדיוק מה מתאים לך ולעור הפנים שלך. חשוב לזכור בסופו של דבר העור שלנו זקוק לטיפוח וללחות המרבית שאנו יכולים לתת לו בשביל שעור יישאר זוהר ונעים חייב לתת ריכוז מאוד גבוה של לחויות על בסיס יומי עם חומרים פעילים אשר מתאימים לעור הפנים שלך ספציפית. 

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך: 

חומצה היאלורונית – כל המידע הרפואי שצריך לדעת

טיפול במיגרנה בעזרת בוטוקס – כך תשפרו את חייכם

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button